تاریخچه استنلس استیل

تاریخچه استنلس استیل

تاریخچه استنلس استیل| خرید استیل 304 در شرکت بازرگانی توان استیل

تاریخچه استنلس استیل با کشف و کاربرد نخستین فلز توسط بشر آغاز گشت. صنعت تولید آهن و فولاد در جهان دارای قدمتی بیش از 5000 سال است. سابقه استفاده از این فلز ها به هزاره سوم قبل از میلاد مسیح بر می گردد. در آن دوران بشر با کشف آهن به ساخت انواع سرنیزه ها، چاقو های شکار ،زیور آلات و ادوات مبارزه و جنگ و … پرداخت .بشر از طریق کشف فلز به شکلی جدید به تهیه مایحتاج خود پرداخت. فولاد و محصولات فولادی به روش های نوین در قرن 19 میلادی آغاز به تولید شده است و همچنان تا به امروز ادامه دارد.

فولاد 100% قابل باز یافت است . از منابع اولیه و پایه ای صنعت بعد از انرژی فولاد در رتبه دوم قرارگرفته است. کشف استیل در سال 1821 با رشد صنعت و تحول آن در کشف کاربرد آلیاژ های کروم و نیکل و خاصیت ضد زنگ زدگی آن شکل گرفته و تا امروز ادامه دارد.

قابل ذکر است فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل ها انواع مختلفی دارند.

انواع گرید استنلس استیل 304:

لوله استنلس استیل یکی از گرید های اصلی و پر کاربرد استیل است . در تمام پروژه ها یی که حرارت بالا ،مواد شیمیایی و یا ریسک خورندگی وجود دارند استفاده میگردد. فولاد 304 شامل دو نوع 304 و L304 است. کلمه L در آخر 304 نشان دهنده Low Carbon در ساختار این لوله است. مواد سازنده لوله استیل آلیاژ فولاد به همراه 18% کروم و 8% نیکل هستند. این درصد ها توسط انجمن آهن و فولاد آمریکا (AISI) تعیین می گردد.

کاربردهای لوله ها ی استیل (مزایا و معایب)

این لوله ها در برابر حرارت مقاومت دارند اما توصیه می گردد در درجه حرارت کمتر از 800 درجه فار نهایت مورد استفاده قرار گیرند. در دماهای بالاتر کاربید موجود در آلیاژ این استیل رسوب کرده و مشکل زا می گردد.

صنایع لبنیات و مواد غذایی و هر صنعتی که نیاز به بهداشت و پاکیزه بودن بسیار دارد از این محصولات بهره می برند. در تزئینات و دکوراسیون ساختمان ها نیز از این لوله ها استفاده می کنند.

آنها برخلاف تصور در تمامی شرایط ضد زنگ نیستند بلکه در آب های راکد دچار خوردگی می گردند. خوردگی در آب های راکد در گرید 304 بیشتراست. این خوردگی به صورت خوردگی حفره ای رخ می دهد. بنابراین در هنگام خرید لوله استیل تنها نباید به ضد زنگ بودن آن اکتفا کرد. انتخاب انواع استیل حتما باید با بررسی شرایط محیطی صورت گیرد.

 

سخن پایانی: در این مقاله درباره تاریخچه استنلس استیل مطالبی مفیدی ارائه دادیم. گرید 304 را به شما خواننده محترم معرفی نمودیم. از مزایا و معایب استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ و کاربرد آن اطلاعاتی ارائه کردیم . امیدواریم با مطالعه این متن اطلاعات ضروری و لازم برای آشنایی و انتخاب استیل را کسب کرده و استفاده نمایید.