پروفیل و قوطی استیل (ضد زنگ)

پروفیل و قوطی استیل(ضد زنگ)

پروفیل و قوطی ضد زنگ یا استنلس استیل یکی از سازه های ساخته شده از فولاد هستند. آنها بنا بر کاربردی که دارند در اشکال و مقطع های مختلف تولید و روانه بازار می شوند. برای آشنایی بهتر با این محصولات استیل و انتخاب بهتر آنها لازم است از تاریخچه آن ها آگاهی و اطلاعات لازم را بدست آوریم، پس در ادامه مطلب با ما همراه گردید.

تاریخچه و نکات ضروری درباره فولاد ضد زنگ

استنلس استیل آلیاژی از فولاد هستند، که اصلی‌ ترین عناصر تشکیل‌ دهنده آن آهن، کروم و نیکل است. پایین ترین درصد جرمی کروم در آن ۱۰٫۵ درصد و بالاترین درصد جرمی کربن آن ۱٫۲ درصد است.

در اواخر دهه ۱۸۹۰، شیمیدان آلمانی هانس گلدشمیت فرایند آلومینوترمی ( ترمیت ) را برای تولید کروم عاری از کربن توسعه داد. میان سال‌ های ۱۹۰۴ و ۱۹۱۱، چندین محقق، به ویژه لئون گیلت از فرانسه، آلیاژ هایی تهیه کردند که امروزه فولاد زنگ‌ نزن به حساب می‌ آیند.

مقاومت و استحکام فولاد ضد زنگ در برابر زنگ زدگی و خوردگی ناشی از رطوبت محیط بسیار مورد توجه قرارگرفته است. علاوه بر آن عدم نیاز به رنگ و درخشندگی و قابلیت انعطاف و شکل پذیری آنها را به مصالح پر کاربرد تبدیل نموده است.

قوطی و پرو فیل استیل یکی از مقاطع فولادی هستند و به اشکال مربع و مستطیل وارد بازار می گردند. ضخامت های کمتر و سایز کوچکتر آن ها در ساختمان سازی و دکوراسیون بیشترین کاربرد را دارد. بزرگترین اندازه و سایز این مقاطع در خودرو سازی، ساخت کشتی ها و صنعت کاربردی است.

قیمت و واردات پروفیل و قوطی استیل ضد زنگ:

در زمینه واردات این مقاطع در ایران باید گفت کشور چین یکی از قدرتمند ترین تولیدکنندگان فولاد در دنیا است. پروفیل های استیل 304 نیز از این کشور در سایز و اشکال مختلف وارد ایران می شوند.

 

عوامل متعدد موثر در قیمت گذاری steel profiles

.در زیر به چند عامل موثرتر در نوسانات قیمت فولاد، استیل در بازار ایران اشاره می شود.

  1. افزایش و کاهش و به طور کلی نوسانات ارزی در کشور
  2. میزان تقاضای بازار
  3. درصد مالیات و ارزش افزوده
  4. میزان هزینه هایی که در طی فرایند واردات از کشور مبدا صورت میپذیرد
  5. پشتیبانی دولت به بازرگانان و وارد کنندگان با تخصیص ارز نیما ای و یا کم کردن هزینه های گمرکی

 

سخن پایانی: در این مقاله سعی کردیم به صورت مختصر و مفید از فولاد و خصوصا پروفیل و قوطی استیل سخن بگوییم. به نوسانات قیمت و عوامل موثر در آن اشاره نمودیم. شما خواننده و خریدار عزیز با خواندن این مطلب می توانید اطلاعات بیشتری کسب کرده و انتخاب مناسبی داشته باشید. هدف ما از این مطلب این بود تا انتخاب شما را آسان تر نماییم.