حمل و نقل و بیمه کالا در شرکت بازرگانی توان استیل

حمل و نقل و بیمه کالا

حمل و نقل و بیمه کالا ( واردات و فروش لوله، پروفیل استیل) (واردات ورق استیل)در شرکت بازرگانی توان استیل به صورت کامل انجام میگیرد.

حمل‌ و نقل و بیمه کالا از مهم‌ترین مراحل واردات کالا و به طور کل فعالیت تجاری و بازرگانی محسوب می‌شود. این کار به روش‌های مختلفی از قبیل حمل‌ و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی صورت می‌گیرد. کلیه روش حمل و نقل و بیمه کالا باید با توجه به مبدا کالا و توافق با فروشنده صورت گیرد.

فروشنده و خریدار انتخاب روش حمل‌ونقل کالا را با استفاده از قواعد بین‌المللی اینکوترمز انجام می‌دهند. این قواعد دارای حالت‌های مختلفی بوده که در هر کدام از آنها ریسک خریدار و فروشنده متفاوت است.

در این مرحله نیاز است که فرد تسلط بالایی نسبت به قواعد بین‌المللی اینکوترمز داشته باشد. و براساس آن و شرایط خود بهترین روش را انتخاب کند.

ضمن آنکه معمولا نیاز است با یک شرکت بیمه در خصوص بیمه کردن کالای مورد نظر نیز به توافق رسید که مستلزم پرداخت هزینه بیمه است.

حمل و نقل و بیمه کالا چیست؟

بیمه کالا به صورت ( زمینی، دریایی و هوایی ) ‌ است. بیمه باربری کالا بیمه‌ای‌ است‌ که‌بر اساس آن‌ شخص بیمه‌گر در مقابل‌ دریافت مبلغ حق‌ بیـمه‌ ‌از ‌بیمه‌گذار، تعهد می دهد. شخص بیمه گر متعهد است درصورتی که در جریان‌ حمل‌ کالا ( مبداء حمل‌ کالا ) به‌ نقطه دیگر ( مقصد حمل‌ کالا ) در اثر وقوع‌ خطرهای‌ موضوع‌ بیمه‌، کالا تلف‌ شده‌ و یا دچار خسارت گردد و یا بر بیمه‌گذار هزینه ای در رابطه‌ با خطرات تحمیل گردد، تمام خسارت‌های وارد را جبران‌ نماید. همچنین در شرایط مشخص شده زیان‌ وارد شده به ‌اشخاص‌ ثالث‌ نیز از طریق‌ همین بیمه‌ جبران‌‌ می گردد.

مدت اعتبار ‌بیمه ‌نامه : مدت این ‌بیمه‌نامه بر اساس شرایط کلوز تعیین شده است، و شامل کلوزهای C ،B ،A‌ می‌گردد.

بیمه حمل و نقل دریایی کالا( لوله استیل ، ورق استیل ، قوطی استیل) شامل موارد زیر می گردد:

  1. بیمه نامه از بین رفتن کلیه کالا
  2. خسارت همگانی یا جنرال اوریج
  3. خسارت مستقیم