کاربرد ورق استیل

کاربرد ورق استیل

مقدمه: در ابتدا باید گفت درصد ترکیبات سازنده ورق استیل باعث شده است آنها با ورق‌ های فولادی دیگر کاملاً متفاوت گردند. و این اجزای تشکیل دهنده ورق‌ های استیل شامل کروم، کربن، نیکل و آهن هستند. و تنها تفاوت ورق استیل و ورق آهن به علت میزان کربن موجود در آنها است. پس در واقع ورق استیل درصد کربن کمتری دارد. در این مقاله قصد داریم درباره کاربرد ورق استیل و ویژگی ‌های آن صحبت کنیم پس در ادامه این مطلب با ما همراه گردید.

 

( ورق استیل آماده فروش در بازرگانی توان استیل با قیمت استثنایی)

 

لیست موجودی ورق استیل 304

رنگ وزن(KG) تعداد ضخامت سایز (size) Grade گرید
فابریک مات نقره ای 52 50 1/5 1500*3000 304L
فابریک مات نقره ای 70 110 2 1500*3000 304L
فابریک مات نقره ای 89 46 2/5 1500*3000 304L
فابریک مات نقره ای 106 57 3 1500*3000 304L
فابریک آینه ای (mirror) 12 250 0/55 2440*1220 304L
فابریک آینه ای(mirror) 14 209 0/60 2440*1220 304L

ویژگی های ورق استیل

خصوصیات ورق استیل


قبل از بیان کاربرد ورق استیل بهتر است با ویژگی های خاص آن به طور کامل آشنا شوید و به عنوان مثال یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های ورق‌ های استیل، خصوصیت بازگشت پذیری آنها به صنعت است. پس به کمک عمل باز یافت، درصد زیادی از ورق استیل می‌ توانند دوباره به صنعت برگردد و مورد استفاده مجدد قرار گیرند. و در حال حاضر این ورق‌ ها می‌ توانند به شکل لوله یا به صورت یک تخته صاف تولید شوند.

از خصوصیات دیگر ورق استیل باید اشاره کرد که معمولاً ظاهر بهتری از سایر ورق‌ ها دارند. و فلزی است که می‌ توان برای موارد ی که نیاز است تا ظاهر کار جذاب تر گردد، از آن ها استفاده کرد. همچنین آنها می‌ توانند به راحتی جوشکاری شوند و به شکل‌ های مختلفی در بیایند. در برخی از موارد ورق‌ های استیل را به شکل لوله‌ های استیل نیز در می‌ آورند. از خوصیات دیگر آنها ورق های استنلس استیل عمر بسیار زیادی دارد و در نتیجه می‌ توانند برای مدت‌ های طولانی مورد استفاده قرار گیرند.

 

کاربرد ورق استیل و لیست موجودی


از موارد بیشترین کاربرد ورق استیل برای استفاده در سازه‌ ها و ساختمان‌ ها را میتوان نام برد همچنین از ورق استیل در صنعت نیز استفاده می‌ گردد. به عنوان نمونه معمولاً سطح رویی و پوشش آسانسورها و مخصوصاً تمامی بدنه آن‌ ها از استیل ساخته می‌ شود، تا این لایه استیل پوششی بتوانند در برابر گرما محیط را محافظت کنند و مقاومت در مقابل خوردگی نیز دارند. از جمله موارد دیگر کاربرد ورق استیل در ساخت تجهیزات مربوط به لوازم خانگی است.

امروزه بسیاری از وسایل‌ های خانگی برای مقاومت در برابر گرما استیل ساخته می گردند، پس یکی دیگر از مهم‌ ترین کاربردهای ورق استیل در ساخت اسکلت و تجهیزات ماشین‌ هایی مثل کامیون یا هواپیما است، و به کمک این فلز می‌ توان به راحتی در صنایع مختلف تجهیزات متفاوتی را تولید کرد. علاوه بر این، از ورق استیل برای ساختن موارد زیر نیز استفاده می‌ شود:

  • تجهیزات بزرگ کشتی
  • پمپ‌ های آب
  • تانکر
  • لوازم برقی

تنوع ورق‌ های استیل


ورق‌ های استیل دارای تنوع بسیار بالایی هستند و علت وجود این تنوع به مواد و عناصر تشکیل دهنده هر ورق باز می گردد. در نتیجه خصوصیات و ویژگی‌ های کلی این ورق‌ ها مثل مقاومت و استحکام آن ها دستخوش تغییر می گردد. پس اگر برای تولید محصولی خاص به ورق ‌های استیل نیاز دارید، بهتر از ابتدا مقدار آلیاژ موجود در استیل را بسنجید. همچنین اگر نیاز دارید که ورق استیل شما شکل و حالت پیدا کند، باید از ورق استیل با میزان کربن کمتر استفاده کنید. چون کربن در ورق‌ های استیل سبب مقاومت بیشتر آنها می‌ شود و به همین دلیل این ورق‌ ها به راحتی شکل خود را تغییر نمی‌ دهند.

تفاوت ورق استیل سری 300 و 400:

در ورق‌ های استیل سری ۴۰۰ که یک نوع از ورق‌ های استیل هستند. و میزان عنصر کربن از باقی عناصر موجود در این ورق کمتر است. این موضوع سبب می‌ شود که استحکام و مقاومت این ورق‌ ها نیز پایین‌ تر بیاید. این ورق‌ ها خود انواع متفاوتی دارد که شامل ورق ‌های ۴۱۰، ۴۲۰و ۴۳۰ هستند.

این ورق‌ ها به راحتی زنگ نمی‌زنند و می‌ توانند به آسانی جوشکاری شوند و فرم خود را تغییر دهند و می توان از این نوع استیل‌ های تغییر پذیر در لوازم مختلف خانگی استفاده می ‌کنیم.
از دیگر ورق‌ های استیل، ورق‌ های استیل سری ۳۰۰ هستند و معمولاً در صنایع در اکثر موارد از این ورق‌ های استیل استفاده می‌ گردد.

قابل ذکر است که درصد کربن این ورق‌ ها بیشتر است و علاوه بر این، خصوصیات مغناطیسی و قابلیت جوشکاری و مقاومت نسبت به زنگ خوردگی از دیگر ویژگی‌ های بارز آنها است. از جمله کاربرد ورق استیل گرید 300 در صنعت است و این نوع ورق‌ های استیل خود شامل گرید‌ های مختلفی مثل 303، 304، 305، 316، 321 و 347 هستند. همچنین یادآوری میکنیم که در شرکت بازرگانی توان استیل بیشتر ورق استیل 304 با قیمت ارزان ارائه می گردد.

سخن پایانی


در این مقاله درباره کاربرد ورق استیل و ویژگی‌ های آنها بطور کامل صحبت کردیم. ورق‌ های استیل مصارف گوناگونی دارند و با گسترش مصارف ورق‌ های استیل و قابلیت بازیافت و بازگشت آنها به صنعت، می‌توان صنعت فولاد را یکی از مفید ترین صنعت‌ های موجود دانست.

مطالب مرتبط:

لوله استیل 304

قیمت پروفیل استنلس 304