ورق استیل 304-توان استیل

ورق استیل 304 با قیمت مناسب

ورق استیل 304 ضد زنگ دارای انواع متفاوتی هستند. ورق 304 در ساختار خود دارای مقدار قابل توجهی کروم است. آنها مقاومت مناسبی در برابر خوردگی، زنگ زدگی و حرارت دارند. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با این دسته از ورق ها آشنا کنیم، ما را در ادامه مطلب همراهی نمایید.

 

ویژگی های عمومی ورق استیل 304

ورق استیل 304 دارای خاصیت نسوز بودن هستند. این ورق علاوه بر کروم، نیکل را در ساختار خود دارد. همچنین درصد کربن در این ورق ها پایین است. این ویژگی اثر مفیدی از جمله دارا بودن قابلیت بالا و سخت کاری در عملیات های حرارتی دارد. این ورق ها را استیل نگیر نیز می نامند.

 

قیمت ورق استنلس استیل 304 نسبت به سایر گرید های استیل از جمله گرید ۳۱۶ ارزان تر است. دسته ای از ورق های استیل با کم ترین مقدار کربن اصلاح شده هستند. این ورق ها در صنایع گوناگونی از جمله نفت و گاز، پترو شیمی و غذایی مصارف گسترده ای دارند. از دیگر ویژگی های کاربرد ورق های استنلس استیل 304 قابلیت استفاده از آن در دما های بالا و پایین است. این ورق های استیل از لحاظ ظاهری نیز در دو دسته قرار می گیرند. دسته ای از این ورق ها ظاهری شفاف دارند و دسته ی دیگر ظاهر مات دارند.

 

کاربرد های ورق های استنلس استیل 304

از کاربرد های این ورق ها می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • ساخت سینک های ظرفشویی
  • لوازم آشپزخانه
  • وان حمام
  • فنر و پیچ و مهره
  • صندلی های آشپزخانه
  • فریزر
  • پنل های معماری
  • ساخت انواع مختلف لوله ها
  • تجهیزات فرآوری مواد غذایی
  • تجهیرات تولید لبنیات
  • تجهیرات تولید دارویی
  • مبدل های حرارتی
  • تولید کردن انواع اتصال دهنده ها

 

ورق های استنلس استیل 304 جزء پرکاربرد ترین انواع استیل به شمار می آیند. همانطور که گفتیم، ساختار این استیل، آلیاژی متشکل از کروم، نیکل و آهن است. این ورق ها در ابعاد مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند.

تولید این استیل به شکل های متفاوتی صورت می گیرد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ورق، صفحه، لوله، نوار، میلگرد، کویل، اتصالات

همه‌ ی موارد اشاره شده در مجموع بیشتر از ۵۰ درصد از استیل ساخته شده در دنیا را تشکیل می دهند.

همان طور که در کاربرد های ورق های استیل 304 اشاره کردیم، قابلیت کشیدگی بدون گسیختگی این ورق ها کاربردشان را بالا برده است. و باعث شده که برای استفاده به عنوان سینک و سایر لوازم آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرد. همان طور که می دانید فولاد فلزی است که خاصیت ضد خوردگی یکی از ویژگی های بارز آن است. جالب است که بدانید ورق استنلس استیل 304 از فولاد نیز دارای خاصیت ضد خوردگی بیشتری دارد. این ورق ها به علت خاصیت ها و ویژگی هایی که بیان شد برای جوشکاری بسیار مفید هستند. همچنین قابلیت فرم دهی بسیار مناسبی دارند.

ورق های استیل دارای گرید ۳۱۶ دسته ای از ورق ها هستند که شباهت بسیار زیادی به ورق های استیل 304 دارند. بنابراین لازم است که هنگام خرید دقت به عمل آورید. زیرا تشخیص این دو گرید متفاوت از هم کار دشواری است.

 

قیمت و خرید ورق های استنلس استیل 304

همان گونه که تا این جای مقاله اشاره کردیم، ورق ها کاربرد های گسترده ای در زندگی دارند. بر این اساس در فناوری های مختلف کاربرد زیادی دارند. بنابراین لازم است که بدانید قیمت و نحوه ی خرید این ورق های استیل به چه صورتی است.

قیمت این ورق ها به عوامل بسیاری بستگی دارد. برای مثال ابعاد آن عاملی است که وزن ورق ها را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. ورق های دارای ابعاد بیشتر، وزن و در نتیجه دارای قیمت بیشتری هستند. ضخامت این ورق ها نیز با توجه به کاربرد متفاوت است و در قیمت نهایی تاثیر گذار هستند. همچنین نوع آلیاژ و درصد استفاده از عناصر و کیفیت نیز از دیگر عواملی موثر در قیمت نهایی است.

این ورق ها در حالت های متفاوت رول و شیت به فروش می رسند. شما می توانید برای کسب اطلاعات جامع تر در این زمینه با کارشناسان و متخصصان با تجربه ما در ارتباط بگیرید.

 

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، ورق استنلس استیل 304 دارای خواص بسیار مفیدی هستند. که این امکان را به وجود می آورند تا بتوانیم از آن ها در موارد متنوع بهره ببریم. امیدواریم با ارائه این مطلب آگاهی شما را نسبت به آنها بالا بریم. و همچنین راه شناخت و خرید آنها را برای شما عزیزان تسهیل نماییم.