ورق استنلس استیل304

ورق استنلس استیل 304

شناخت ورق استنلس استیل 304 (ضد زنگ):

ورق استنلس استیل 304 یکی از پر کاربرد ترین نوع از ورق های فولادی است. ورق های استیل ضد زنگ دارای انواع متفاوتی بوده و در ساختار خود دارای مقدار قابل توجهی از عنصر کروم هستند و معمولا به شکل مات و براق در صنعت تولید می گردند. این ورق ها دارای قابلیت مقاومتی مناسبی در برابر خوردگی، زنگ زدگی و حرارت دارند و با همین ویژگی نیز مورد استفاده قرار گیرند. پس در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با این دسته از آلیاژ و ورق ها آشنا کنیم ، پس در ادامه با ما همراه شوید.

لیست موجودی برای خرید ورق استیل 304L در شرکت بازرگانی توان استیل

رنگ وزن(KG) تعداد ضخامت سایز (size) Grade گرید
فابریک مات نقره ای 52 50 1/5 1500*3000 304L
فابریک مات نقره ای 70 110 2 1500*3000 304L
فابریک مات نقره ای 89 46 2/5 1500*3000 304L
فابریک مات نقره ای 106 57 3 1500*3000 304L
فابریک آینه ای (mirror) 12 250 0/55 2440*1220 304L
فابریک آینه ای(mirror) 14 209 0/60 2440*1220 304L

لیست موجودی ورق های استنلس استیل به صورت مدام و به روز در اختیار شما خریدار محترم قرار می گیرند.

 

ورق استنلس استیل 304 چیست؟

ورق استنلس استیل یکی از رایج ترین فولاد ضد زنگ است، این فولاد از دو فلز کرم (بین 18 تا 20 درصد) و نیکل ( بین 8 تا 10.5 درصد) به عنوان اجزای غیر اصلی آهن تشکیل شده است. این فلز دارای خاصیت الکتریکی و گرمایشی کمتری نسبت به فلز کربن است. همچنین اساسا غیر مغناطیسی است. مقاومت آن در برابر خوردگی بالاتر از فولاد معمولی است. به دلیل سهولت در شکل گیری به اشکال مختلف، به وفور استفاده می شود .این آلیاژ بیش از 50 درصد از فولاد ضد زنگ تولید شده را تشکیل می دهد.

ویژگیهای عمومی ورق های 304:

از مهمترین ویژگی های ورق های زنگ نزن 304 دارای خاصیت نسوز بودن است همچنین این ورق علاوه بر کروم، دارای نیکل در ساختار خود هستند. همچنین درصد کربن در این ورق ها، بسیار پایین است. این امر باعث شده که دارای ویژگی های مفیدی از جمله دارا بودن قابلیت بالا برای سخت کاری در عملیات های حرارتی باشد. این ورق ها استیل نگیر نیز نامیده می شوند این نامگذاری به علت وجود خاصیت مغناطیسی در آن ها است.

قیمت ورق استنلس استیل 304 نسبت به سایر گرید های استیل از جمله گرید ۳۱۶ ارزان تر است و جزء دسته ای از ورق های استیل با کم ترین مقدار کربن اصلاح شده هستند. آنها در صنایع گوناگونی از جمله نفت و گاز ، پترو شیمی و غذایی دارای مصارف گسترده ای هستند. یکی دیگر از ویژگی های که باعث استفاده از ورق های 304 می شود، قابلیت استفاده از آن در دما های بالا و پایین است که این قابلیت آنها را نسبت به سایر محصولات مشابه متمایز می کند. این ورق های استیل از لحاظ ظاهری نیز در دو دسته قرار می گیرند. دسته ای از این ورق ها ظاهری شفاف دارند و دسته ی دیگر ظاهر مات دارند.

کاربرد های ورق های گرید 304:

از کاربرد های این ورق ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ساخت سینک های ظرف شویی
  • لوازم آشپزخانه
  • وان حمام
  • فنر و پیچ و مهره
  • صندلی های آشپزخانه
  • فریزر
  • پنل های معماری
  • ساخت انواع مختلف لوله ها
  • تجهیزات فرآوری مواد غذایی
  • تجهیرات تولید لبنیات
  • تجهیرات تولید دارویی
  • مبدل های حرارتی
  • تولید کردن انواع اتصال دهنده ها

این ورق ها در ابعاد مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. تولید این استیل به شکل های متفاوتی صورت می گیرد که می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد: ورق، صفحه، لوله، نوار، میلگرد، کویل، اتصالات همه‌ ی موارد اشاره شده در مجموع بیشتر از ۵۰ درصد از استیل ساخته شده در دنیا را تشکیل می دهند.

همان طور که در کاربرد های ورق ها ی 304 اشاره کردیم، قابلیت کشیدگی بدون گسیختگی این ورق ها باعث شده که برای استفاده به عنوان سینک و سایر لوازم آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرد. فولاد فلزی است که خاصیت ضد خوردگی یکی از ویژگی های بارز آن است. جالب است که بدانید ورق استیل حتی از فولاد نیز دارای خاصیت ضد خوردگی بیشتری می باشند. این ورق ها به علت خاصیت ها و ویژگی هایی که بیان شد برای جوشکاری بسیار مفید هستند. همچنین قابلیت فرم دهی آن ها بسیار مناسب می باشد.

ورق های استیل گرید ۳۱۶ دسته ای از ورق ها هستند که شباهت بسیار زیادی به ورق های گرید 304دارند. بنابراین لازم است که هنگام خرید دقت به عمل آورید زیرا تشخیص این دو گرید متفاوت از هم کار دشواری است.

 

قیمت و خرید ورق های استنلس استیل 304

همان گونه که تا این جای مقاله متوجه شدید، این ورق ها کاربرد های گسترده ای در زندگی دارد و به تبع نیاز به آن نیز در فناوری های مختلف زیاد می باشد. بنابراین لازم است که بدانید قیمت و نحوه ی خرید این ورق های استیل به چه صورتی است.

قیمت این ورق ها به عوامل بسیاری بستگی دارد و برای مثال ابعاد آن عاملی است که وزن ورق ها را نیز تحت تأثیر قرار می دهد و ورق های دارای ابعاد بیشتر، وزن و در نتیجه دارای قیمت بیشتری می باشند. ضخامت این ورق ها نیز با توجه به کاربرد متفاوت می باشد و در قیمت نهایی تاثیر گذار است. همچنین نوع آلیاژ و درصد استفاده از عناصر و کیفیت نیز از دیگر عواملی هستند که روی قیمت نهایی موثر می باشند.

این ورق ها در حالت های متفاوت رول و شیت به فروش می رسند. شما می توانید برای کسب اطلاعات جامع تر در این زمینه با کارشناسان و متخصصان با تجربه ما در این زمینه ارتباط بگیرید.

 

تفاوت ورق استنلس استیل 304 و 316

همچنین ورق استیل ۳۰۴ شباهت بسیاری به ورق استیل 316 دارد .از این رو درک تفاوت ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ برای بسیاری از افراد دشوار است، اما با وجود همه شباهت ها هر کدام کاربرد و مشخصات خاص خود را دارند. اصلی ترین تفاوت آنها در میزان مقاومت در مقابل عوامل رطوبت زا و زنگ زدگی است. و ورق استیل گرید 316 به دلیل ترکیبات متفاوت مقاومت بیشتری در مقابل محیط های آبی و رطوبت زده دارد. و همین مورد موجب تفاوت در قیمت نوع 304 و 316 ورق استیل است.

 

ویژگیهای کاربردی ورق های استیل 304 چیست؟

این ورق استیل در طیف گسترده ای از محصولات از جمله ورق استنلس استیل 304 مات و براق، ورق استیل نگیر و بگیر و غیره در دسترس است .ورق استیل دارای ویژگی های فرم دهی و قابلیت جوشکاری برجسته ای است. ساختار متعادل آستنتیکی فولاد 304 قابلیت کشیدگی عمیق بدون گسیختگی در ساخت وسایلی مانند سینک، قابلمه و سایر لوازم آشپزخانه را به آن داده است، برای این کاربرد ها معمولا از انواع 304ddp (کیفیت بالای طراحی) استفاده می شود. فولاد 304 به راحتی در اجزای مختلف برنامه های کاربردی در زمینه های صنعتی، معماری و حمل و نقل شکل میگیرد.

 

سخن پایانی: همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، ورق استنلس استیل 304 دارای خواص بسیار مفیدی هستند. که این امکان را به وجود می آورند تا بتوانیم از آن ها در موارد متنوع در صنعت بهره ببریم. امکان خرید مطمئن و آسان این ورق ها در بازرگانی توان استیل از بهترین برند ها فراهم آمده است.