پروفیل های استیل

پروفیل استیل

یکی از انواع متریال هایی که مورد استفاده قرار می گیرد، پروفیل 304( استیل ضد زنگ) است. نکته مهم این است که امروزه شاهد انواع مختلفی از پروفیل استیل در بازار هستیم. هر یک ازپروفیل ها ویژگی های مختلفی دارند. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به انواع مختلف پروفیل استیل بیاندازیم. برای آگاهی بیشتر شما توضیحات جامع و کاملی را ارائه دهیم. پس با توان استیل همراه باشید تا این دسته از محصولات را به شما معرفی کنیم.

انواع مختلف پروفیل استیل چیست؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که برای شما مطرح شود این است که انواع مختلف پروفیل استیل چیست؟

به منظور بررسی این سوال باید گفت که امروزه شاهد تولید انواع مختلف پروفیل استیل هستیم . قوطی و پروفیل ها با داشتن ویژگی های متفاوت و کاربردهای مختلف در بخش گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. پروفیل 304، 201 و 316 بیشترین کاربرد را دارند.

اگر بخواهیم شما را با انواع پر کاربرد پروفیل استیل آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پروفیل 304 یا پروفیل استیل گرید ۳۰۴

پروفیل 304 یا همان پروفیل استیل گرید ۳۰۴ یکی از انواع پروفیل ها است .آنها در ساخت دستگاه ها و تجهیزاتی استفاده می شوند که با رطوبت هوا در تماس بیشتری هستند. در واقع این دسته از پروفیل ها دارای طول عمر بالا و مقاومت بسیار زیاد هستند. این مزیت کمک می کند تا دستگاه و تجهیزاتی که با رطوبت در تماس هستند، طول عمر بیشتری داشته با مشکلی مواجه نشوند. پروفیل 304 در مناطق دارای رطوبت بالا در ساختمان به شکل درب و پنجره و بالکن نیز استفاده می گردد.

پروفیل استیل گرید ۲۰۱

نوع دیگری از پروفیل و قوطی ها که امروز شاهد استفاده از آن در بخش های مختلف هستیم، پروفیل استیل ۲۰۱ است . معمولاً از آن برای دکوراسیون داخلی و تزئینات مختلف استفاده می شود. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که قوطی و پروفیل استیل ۲۰۱ قیمت کمتری نسبت به پروفیل استیل گرید ۳۰۴ دارد. پروفیل 201 مقاومت مناسبی در برابر رطوبت ندارد و در مناطقی با اب و هوای نمناک دچار خوردگی می گردد.

پروفیل استیل باز، یکی دیگر از انواع مختلف پروفیل استیل

یکی از انواع مختلف این نوع از پروفیل ها، پروفیل های باز هستند که در مقاطع Z و U تولید می شوند. به صورت کلی آن ها از یکدیگر باز بوده و با توجه به این قابلیت در بخش مختلفی استفاده می شود. تسمه و میلگرد از انواع پروفیل های استیل باز به حساب می آیند. امروزه شاهد استفاده از آن ها در بخش های گوناگون و صنایع هستیم.

پروفیل استیل بسته،از انواع پروفیل ها

همان طور که از نام این محصول پیدا است، قطعات به صورت بسته از یکدیگر تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند.آنها در ضخامت گوناگونی تولید شده و کاربردهای مختلفی نیز دارند. لوله و قوطی از مهم ترین پروفیل های استیل بسته به حساب می آیند.

استیل سبک از دیگر انواع مختلف پروفیل استیل

نوع دیگری از پروفیل استیل، پروفیل های سبک یا دکوراتیو هستند. همان طور که از نام این محصولات پیدا است، از آن ها برای تولید قطعات و بخش های دکوری استفاده می شود. نکته قابل توجه دو ویژگی مهم این محصولات است. ویژگی اول زیبایی و درخشندگی بسیار زیاد و ویژگی دوم سبک بودن آن ها است.

این مسئله باعث می شود تا شما بتوانید قطعات دکوری مختلفی را با وزن بسیار سبک ایجاد کنید. در بررسی و ارزیابی پروفیل استیل دکوراتیو می توان از هم جوش پذیری بسیار خوب، مقاومت بالا در برابرخوردگی و تنوع ابعاد آن نام برد.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به انواع مختلف پروفیل استیل انداخته و در رابطه با این دسته از محصولات توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم. نکته مهم این است که اگر قصد خرید پروفیل 304 استیل را دارید باید متناسب با نیاز خود به سراغ بهترین نوع آن بروید. همان طور که مشاهده می کنید هر یک از این پروفیل ها دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند .این ویژگی ها باعث می شود تا شاهد کاربردهای گوناگونی برای آن ها باشیم.